КОНЦЕРТИ РАЗГОВОРИ АКТУЕЛНОСТИ ФЕСТИВАЛИ ИСТОРИЈА АРГУМЕНТИ ИНСТРУМЕНТИ МУЗИКА И ХРАНА РЕЦЕНЗИЈЕ ________________ ПРЕТПЛАТА ИМПРЕСУМ ОГЛАШАВАЊЕ АРХИВА ________________ |
Прва ревија класичне музике
у Србији
ПОКЛОН ЦД
1. Мисли 2.33 2. Пастирска свирка, традиционална кавалска свирка са Косова (према свирању Милка Пећиновчевића и Веселина Герића из села Штрпце забележеном од Миодрага Васиљевића 1. октобра 1960.) 2.28 Милош Николић, кавал 3. Oжени' се, зароби' се, српска традиционална песма, Штрпце, Косово 2.42 4. Маријо, ћеро, Маријо , српска традиционална песма, Косово и Метохија 5. 07 Бојана Николић, певач 5. Светислав
Божић: Ноктурна за Чарнојевиће 10.09 Београдски квартет харфи 6. Исидора
Жебељан: Игра дрвених штапова, за хорну и гудачки
оркестар 8.07 Боштјан Липовшек, хорна, Camerata
academica Нови Сад диригент Александар Којић 7. Александар
Обрадовић: Концерт за виолину и гудачки оркестар, 1. став
8.04 Јулија Хартиг, виолина, Београдски гудачки
оркестар „Душан Сковран“ диригент Исидора Жебељан Антонио
Вивалди: Концерт за виолину, гудаче и континуо е-moll, RV 273 8. Allegro non molto 5.06 9. Largo 3.51 10. Alegro 4.50 Кери Краус, барокна виолина, New Trinity Baroque, диригент и чембало Предраг Госта 11. Астор
Пјацола: Из историје танга, „Кафе 1930“ 6.10 12. Астор
Пјацола: Из историје танга, „Бордел 1900“ 3.30 Александар Тасић,
кларинет, Зоран Крајишник,
гитара
Директор издања: Предраг Митровић Мастеринг: Зоран Јерковић СОКОЈ Р&С 2011 Музика Класика
Умножавање и преснимавање забрањено.
Јавно извођење и емитовање подлеже заштити ауторских и извођачких права.
кларинетиста. Највећу љубав гаји према византијској црквеној музици, којом се најдуже бави. Свира кавал и гајде и предаје их на Одсеку за српско традиционално певање и свирање у М. Ш. „Мокрањац“ у Београду. Сарађује са музичарима и уметницима различитих профила. Као кларинетиста активно се бави камерном музиком. Као члан групе „Запис“, пева и свира са Павлем Аксентијевићем, и члан је трија „Вед“ , у коме свира уд, кавал и зарб. Бојана Николић, завршила је мастер студије Катедре за етномузикологију на ФМУ у Београду. Активно се бави изучавањем вокалних облика и техника певања са читавог Балкана, посебно српским и бугарским стиловима. Одржала је више стручних етномузиколошких радионица у којима је представљала српско традиционално певање из различитих области бивше Југославије. У октобру 2010. године оснива Агенцију за музичку делатност, едукацију и издаваштво “Balkan Culture Heritage“, са жељом да активним радом поспеши и унапреди културну сцену у Србији, са главним циљем промовисања и очувања нематеријалне културне баштине Срба и других народа на Балкану. Београдски квартет харфи је основан 1987. године на „Летњој академској радионици музике“ Факултета музичке уметности у Београду, а у оквирима рада курса харфе којим је руководила Милица Барић, редовни професор харфе на овом факултету. Са амбицијом да негује, развија и афирмише групно музицирање на харфама, овај ансамбл стално наступа на разним културним манифестацијама, на радију и на телевизији, као и на самосталним концертима, што је његова основна делатност. Репертоар овог ансамбла обухвата оригиналне композиције за квартет харфи разних епоха и стилова, као и аранжмане популарних дела музичке литературе за овај састав из пера врсних светских харфиста, композитора и аранжера. Исидора Жебељан је истакнути српски композитор млађе генерације, дописни члан САНУ, професор композиције на катедри за композицију ФМУ. Редовне и последипломске студије композиције завршила је на Катедри за композицију и оркестрацију на ФМУ у Београду, у класи проф. Властимира Трајковића. Током студија била је члан групе младих композитора „Седам величанствених”, која је на иновативан и неконвенционалан начин презентовала своју музику.Опус Исидоре Жебељан обухвата дела различитих жанрова: од композиција за соло инструмент, преко камерне и симфонијске музике, до опере. Њена музика извођена је на концертима и фестивалима у Србији и у свету. Александар Обрадовић спада међу српске композиторе који су својим изузетним уметничким достигнућима обогатили и оплеменили целокупну српску духовност. Његов опус обухвата дела различитих жанрова од солистичких, камерних дела, до симфонијске музике, која и јесте изузетно значајна за опус овог аутора. У том контексту треба сагледати и његова концертантна дела, у којима доминира специфичан дијалог између солисте и ансамбла. Музика Обрадовића може се дефинисати као еманација композиторове радозналости и жеље за отркривањем нових звучних боја и нису никада угрозили његов основни уметнички порив – да створи музику са снажним чулним дејством. Управо се по тој особини Александар Обрадовић издваја од већине српских композитора. Ансамбл New Trinity Baroque основан је 1998. године у Лондону, а данас делује у Атланти (САД). Оснивач овог ансамбла је диригент и чембалиста Предраг Госта. New Trinity Baroque један је од водећих барокних ансамбала САД, који на свом репертоару негује рану музику. Ансамбл је наступио широм Америке и у Европи. Предраг Госта, диригент и чембалиста, на Тринити колеџу у Лондону завршио је основне и постдипломске студије. Наступао је на бројним фестивалма ране музике. Оснивач је Фестивала ране музике у Београду, чији је уметнички директор шест година. Сарађује са бројним музичарима који се баве раном музиком, попут Евелин Таб и Џона Холовеја. Деловао је као музички директор Гвинет балета у Атланти, као и асистент диригент Националне филхармоније у Вашингтону. Наступа са многим светским ансамблима и оркестрима. Зоран Крајишник, ванредни професор гитаре на Академији уметности у Новом Саду, Бања Луци и Сарајеву, наступао је као солиста или с оркестром широм земље и света. Наступао је на чувеним фестивалима – Гитар Арту (Београд), КоторАрту (Котор), НОМУС-у (Нови Сад), Сарајевској зими. На Фестивалу младих уметника у Бајројту (Немачка) свирао је деоницу соло гитаре у Малеровој Седмој симфонији. Снимио је солистички компакт-диск Хоризонти, као и камерни с флаутискињом Лауром Леваи Аксин. Александар Тасић, ванредни професор камерне музике на Академији уметности у Новом Саду, као солиста наступао је с Фестивалским оркестром УБС Вербиер (Швајцарска), Филхармонијом Новосибирска, Симфонијским оркестром Академије уметности из Новог Сада, Уметничким ансамблом „Станислав Бинички“ Војске Србије, с Београдским гудачким оркестром „Душан Сковран“, Новосадским камерним оркестром, Војвођанским симфоничарима, Жебељан оркестром, гудачким оркестром Камерата Паноника. |
|