________________

________________

ПОКЛОН ЦД

ЦД ИЗДАЊА

КЛАСИЧНА МУЗИКА ЗА ДЕЦУ
(Висока струковна школа за образовање васпитача из Новог Сада, 2013)

Продукција компакт диск издања у условима савремене технологије данас више не представља озбиљан финансијски подухват. Упркос томе, издања у којима се промовише класична музика на нашем тржишту веома су ретка. Још је мање домаћих издавача којима је, поред зараде, битан и неки други, дугорочнији и зато мање уочљив едукативни ефекат њиховог производа. Тим пре је подухват Високе струковне школе за образовање васпитача из Новог Сада вредан хвале. Наиме, мр Стеван Дивјаковић, композитор и професор на овој институцији, разматрајући програме рада дечјих вртића широм Европе, те бројне видове приступа музичким активностима код деце предшколског узраста, дошао је на идеју да покрене пројекат снимања класичне музике за децу. Према речима професора Дивјаковића, ми деци покушавамо да приближимо класичну музику на начин који није примерен том узрасту. Иако нема ништа лоше у томе да се кључна дела светске музичке литературе пуштају малишанима, овај професор тврди да ће деца много лакше и брже прихватити и заволети класичну музику, те почети да се интересују за инструменте и музичку школу, ако им пружимо примере који они могу убрзо и да изведу. Ову идеју подржао је Покрајински секретаријат за културу тако да се већ две године заредом финансирају издања под називом Класична музика за децу. Прво по реду посвећено је флаути и клавиру, а једноставна дела Телемана, Баха, Скарлатија, Шопена, Грига, као и наших аутора, Славенског, Милојевића и Рајичића, без сумње ће афирмисати музички жанр који је код нас сигурно најмаргинализованији. У подухвату који има далекорочни значај помогле су реномиране уметнице, пијанисткиња Рита Кинка и флаутисткиња Соња Антунић. Наредно издање које је у припреми приближиће деци литературу за виолину и кларинет.

АЛУМНИ
(Академија уметности, Новог Сада, 2013)

Алумни албум Академије уметности је први публикација која промовише алумни удружења у нашој земљи. Преко 150 чланова овог удручења - некадашњих и садашњих студената, професора и пријатеља Академије - предало је своје биографије, а неки су послали своје прилоге - композиције, партитуре, извођења или ликовне радове, који су штампани уз ДВД ове публикације. Комплетно издање финансирано је из темпус пројекта InMusWB.

P&C 2010-2014