КОНЦЕРТИ РАЗГОВОРИ АКТУЕЛНОСТИ ФЕСТИВАЛИ ИСТОРИЈА АРГУМЕНТИ ИНСТРУМЕНТИ МУЗИКА И ХРАНА РЕЦЕНЗИЈЕ ________________ ПРЕТПЛАТА ИМПРЕСУМ ОГЛАШАВАЊЕ АРХИВА ________________ |
Прва ревија класичне музике
у бији
ИЗАШАО ЈЕ НОВИ БРОЈ РЕВИЈЕ
"МУЗИКА КЛАСИКА" бр. 2 јануар - март 2011. НА КОЦЕРТНОМ ПОДИЈУМУ Бошко Радојковић, директор Гитар Арт фестивала ЗАР ВЕЋ ДВАНАЕСТА ГОДИНА?! Да ли можемо рећи да је све спремно да Дванаести Гитар Арт Фестивал почне? Фестивал је програмски уобличен, а припреме за реализацију су у току. Судећи по најављеном програму, овогодишњи Фестивал биће у знаку класичне гитаре. Зашто оваква концепција? Повратак коренима, тј. класичној гитари увек је неопходан после пар година успешног програмског експериментисања са другим жанровима. Класична гитара је била и остала приоритет фестивалског програма. Које концерте бисте посебно издвојили? Свако фестивалско вече је ексклузивно. Немогуће је издвојити један концерт, јер наступају врхунски музичари са оригиналним програмом. Владимир Милошевић, пијаниста ИЛИ КЛАВИР ИЛИ НИШТА! После читавог низа упеха на домаћим и светским концертним сценама и такмичењима, пијанисту Владимира Милошевића слушали смо прошле године на концерту у оквиру Београдских музичких свечаности. - Била ми је велика част и задовољство да свирам на БЕМУС-у, пред фестивалском, београдском публиком, али је то уједно и велика одговорност. БЕМУС је један од наших најпрестижнијих фестивала класичне музике, који се одвија у најбољој дворани коју имамо у Београду, у сали Коларчеве задужбине. Посебно ми је било драго и то да се овај концерт одржао у години када се обележавало 200 година од рођења Шумана и Шопена, који су, како композитори, најблискији мом пијанистичком сензибилитету. Наташа Вељковић, пијанисткиња Нишке музичке свечаности 2010. БЕЧ ЈЕ ОДАБРАО МЕНЕ! Како бисте оценили програм прошлогодишњих Нишких музичких свечаности? Веома је добар! Програм фестивала је био разноврстан! Он у потпуности иде у корак са Београдским музичким свечаностима и Новосадским музичким свечаностима. Како Вам се допада нишка публика? Публика је млада и мислим да ми је помогла да осетим онај неухватљиви флуид који се одиграва између солисте, инструмента, слушатеља; тишина, кашљање, неки звук са улице - све то, такође, учествује у тој необичној и непоновљивој игри која се одвија у сали. Ту настају импулси који ме покрећу… |
кхккхххххххххххххкхххххххххххххххххххх Марчело Рота, диригент ВЕОМА САМ СРЕЋАН ШТО СЕ ПОНОВО ВРАЋАМ У БЕОГРАД! Марчело Рота тренутно је један од водећих италијанских диригената, чији се рад везује за неке од најзначајнијих оперских кућа и филхармонија у свету, попут Московске, Берлинске и Британске краљевске филхармоније, те симфонијских оркестара у Сиднеју, Сан Дијегу и Буенос Ајресу. Стални је диригент чувеног тенора Андрее Бочелија. ДИВ4С “ИЛ ДИВО” НАС ЈЕ ИНСПИРИСАО! Вокалну групу Див4с чине четири сопрана, Дениз, Изабела, Викторија и Софија, које су, после завршених студија соло певања позване да наступају са славним тенором Андреом Бочелијем. Убрзо, под менторством маестра Марчела Роте, наступају самостално широм света, у пратњи великих оркестара. Њихова јединствена појава у класичној и оперској музици допринела је афирмацији на међународној сцени, док их музичка јавност већ проглашава женским одговором на групу “Ил диво”. Зоран Мулић, композитор Прва Литургија на ромском језику ТЕЖЊА ПРЕМА ГОСПОДУ Настанак прве опере у Немачкој, прве сpпске опере, првог балета у Русији – чињенице су које имају посебну вредност у историјама националне музике. За историју Рома, за историју ромске музике, чињеница да је 12. октобра 2010. године изведена прва литургија на ромском језику излази из оквира само историјског промишљања, пре свега зато што се премијера десила у Војводини, у Новом Саду, у православној цркви (Св. Три Јерарха). У таквом културолошком окружењу вишенационалне Војводине почела је да живи Литургија св. Јована Златоустог новосадског композитора Зорана Мулића. Уз благослов владике бачког Иринеја Буловића, залагање свештеника Станимира Поповића и Бранка Ћурчина, подршку Владе Војводине, као и њеног председника Бојана Пајтића, Литургија је након пет година компоновања ушетала међу вернике. Чланови два хора – Камерни, предвођен Милицом Грубишиић и хор Државне академске капеле Глинка из Санкт Петербурга учествовали су у богослужењу, док је истог дана у новосадској Синагоги на свом концерту хор Глинка извео, између осталог, и делове Мулићеве Литургије. О томе шта га је инспирисало да напише Литургију, на који начин промишља музику коју ствара, стереотипима који прате ромску популацију , за Музику Класику говори унверзитетски професор, композитор Зоран Мулић. Др Сузана Костић, диригент МАЕСТРО КОЈИ МЕЊА СВЕТ Верујете да су жене слабије од мушкараца? Сузана Костић, маестро у правом смислу те речи, својом енергијом, креативношћу, одлучношћу, нарушава такав концепт размишљања. Она је успела да музичку сцену у Нишу приближи савременим трендовима, измени је у основи, и учини квалитетнијом. |
|